Informatie en tips voor een succesvolle brochure!
Een succesvolle brochure maken? Wij geven u tips zodat uw brochure niets anders dan een succes zal worden!
Een brochure, wat is dat eigenlijk?
Een brochure is een boekje dat eigenlijk altijd bestaat uit 4 pagina’s of een veelvoud hiervan. Deze bestaat in oneindig veel variaties en uitstralingen, zoals gelijmd, geniet, afgewerkt met mat laminaat of glanslaminaat… Genoeg om uit te kiezen!
Een brochure heeft bijna altijd als doel om te verkopen of te informeren. Zorg ervoor dat uw doelgroep een pakkende en aantrekkelijke brochure te zien krijgt. De uitstraling van uw brochure zegt veel over uw organisatie.
Waarom een brochure?
De voornaamste reden dat men een brochure kiest is vanwege de ruimte. In een brochure kunt u veel informatie kwijt, veel meer dan in een flyer of een folder. En doordat men echt wat in de hand heeft, belandt een brochure minder snel bij het oud papier.
Waarvoor een brochure?
Een productbrochure, een brochure voor een aparte service binnen uw bedrijf, een jaarverslag, personeelsblad of een clubblad van een voetbal- of hockeyvereniging; het is allemaal mogelijk! En het mooiste is, met een brochure kunt u alle kanten op. Ook kan iedereen een brochure gebruiken! Of u nu een zakelijke dienstverlener bent die zijn diensten aan de man wil brengen, een kerkgenootschap die een programmaboekje wil verspreiden of een evenementenbureau die een evenement op de kaart wil zetten.
Tips voor de vormgeving en inhoud van een brochure
Net als een flyer of een kleurrijke poster wilt u dat uw brochure de aandacht trekt. De omslag is het visitekaartje van uw brochure en uw bedrijf en nodigt of wel, of niet, uit tot lezen. Het belangrijkste op de voorkant van een brochure is een afbeelding: beeld wint het van tekst en vorm gaat voor inhoud. Dus wilt u dat mensen de tekst lezen? Zorg dan voor een goede verhouding tussen tekst en beeld. Er zijn weinig mensen die het leuk vinden om lange lappen tekst te lezen, dus hou het kort. En stuur de lezer door kaders en tussenkopjes te gebruiken.
Daarbij is het goed om te realiseren dat er een vaste kijkvolgorde bestaat hoe mensen uw boodschap lezen. Normaliter van rechtsboven naar links midden, naar links onder, naar rechtsonder. Dit gebeurt onbewust.
Het allerbelangrijkste wat u moet doen tijdens het maken van een brochure: verplaats u in uw doelgroep, zodat u relevante content brengt. Alleen daarmee informeert, inspireert en overtuigt u hen optimaal!
Meer weten over brochures?
Wilt u meer informatie? Of bent u nieuwsgierig wat Vogelaar voor u kan doen?
Neem dan contact op met Mark:
Tel: 030-60 33 514
Mail: [email protected]